Известие

Collapse
No announcement yet.

Индикация за работещи мигачи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    .... справки с много фрагментирани документации стигнах до въпросния модул (в някои документи фигурира като M83 а в други като 883).....
    Колега зелената кутийка (блок за управление на светлините) във електро схемите е М45. Ако нямаш добри познания по електроника няма да я свършиш никаква. Обикновенно на външен вид всичко е добре. Реле не съм сменял , но щом казват колегите значи то също може да е проблемно (щом е с микроелектроника). Необходими са доста проследявания и замерванияс уред, докато се изясни кой точно елемент контролира вътрешните индикатори на таблото. А може и съвсем тривиална причина да е - прекъснат проводник между индикаторите и клюкарката; недобър контакт в буксата захранваща индикаторите;контактни пластини в ключа за светлините (на схемата блок Н5).

    п.п. Доколкото помня при мен предни и задни мигачи са светодиоди - имам предвид външно а не индикаторите на таблото.
    sigpic
    Живота е компот и всеки се бори за слива във него.
    АЛФА РОМЕО 156 1,9 JTD предишна
    АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD сегашна 150p.s. 2003г

    Comment


    • #17
      Задните само са светодиодни
      sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от danchev63 Покажи съобщение
        Колега зелената кутийка (блок за управление на светлините) във електро схемите е М45. Ако нямаш добри познания по електроника няма да я свършиш никаква. Обикновенно на външен вид всичко е добре. Реле не съм сменял , но щом казват колегите значи то също може да е проблемно (щом е с микроелектроника). Необходими са доста проследявания и замерванияс уред, докато се изясни кой точно елемент контролира вътрешните индикатори на таблото. А може и съвсем тривиална причина да е - прекъснат проводник между индикаторите и клюкарката; недобър контакт в буксата захранваща индикаторите;контактни пластини в ключа за светлините (на схемата блок Н5).

        п.п. Доколкото помня при мен предни и задни мигачи са светодиоди - имам предвид външно а не индикаторите на таблото.
        Според E-learn документацията двата индикатора за мигачите на таблото ще светнат ако на индивидуалните им изводи се появят +12V. Тези изводи са пинове 1 и 2 на Е50А (белият конектор най вдясно таблото гледано отзад)
        Според същата тази документация тези 2 пина отиват на конектор обозначен като M83, респективно 17 и 11 пин. На устройството M45 (зелената кутия вдясно от предпазителите) такъв конектор не съществува.

        Така, че преди да достигнем до познанията по микроелектроника, трябва първо да открием проблемното устройство.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:24.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Малко напредък по темата:

          11 ти и 17 пин (големите клеми) от цокъла на "клюкарката" са свързани с пинове 1 и 2 от белия конектор на арматурното табло (най-десния гледано отзад). За да светне някой от индикаторите на таблото, трябва да тези клеми (11 и 17) да се появят +12v.
          В самата клюкарка тези пинове са изходите на този драйвер (пинове 1 и 2 от схемата към клема 11 и пинове 4 и 5 към клема 17). При мен проблемът се състоеше в това, че на въпросния драйвер му липсваше захранването +Vcc, поради прекъсната пътечка на платката. Въпросната пътечка е прекъснала в следствие на контакт с агресивно вещество (киселина или основа) а не е прекъснала заради протекал прекалено голям ток през нея (изгоряла).
          Възстановяването на въпросната пътечка реши проблема.
          Моят съвет към Вас е да се направите труда да замажете (херметизирате) кутийката със силикон или нещо от сорта.
          Явно поради конструктивна недомислица вещество от климатика или от охлаждащата система има вероятност да прониква във въпросния модул и така да създава главоболия.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #20
            Проблема е от централата или от зелената кутийка дето се намират под таблото.
            Alfa Knights and Dark Side Club's

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от alfastar Покажи съобщение
              Проблема е от централата или от зелената кутийка дето се намират под таблото.
              Зелената кутийка, която се намира зад ICS - а. Достъпва се лесно като се свали тапицерията от страната на предното пасажерско място. Според документацията E-learn се води като модул M883
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 13:12.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Зелената кутийка, която се намира зад ICS - а. Достъпва се лесно като се свали тапицерията от страната на предното пасажерско място. Според документацията E-learn се води като модул M83
                А-ха, значи не става въпрос за клюкарката - тя е на друго място.
                ...
                155 1,6 TS 16V `96
                166 2,4 JTD `99
                147 1,9 JTDm 8V `07

                Comment

                Working...
                X